Általános információk

Az Élelmiszer szaklap idén negyedszer hirdeti meg Az Év Boltja versenyét.
A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország meghatározott szempontok szerint legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit, illetve, hogy a vásárlóbarátság, az árukínálat, a fenntarthatóság, a szolgáltatások színvonala, az üzlet belső kialakítása, különleges megoldásainak és szolgáltatásainak figyelembevételével felhívja a figyelmet a legkiemelkedőbb kereskedelmi egységekre.


A pályázatokat 2018. március 19-ig, 18 óráig várjuk!


A versenyre 10 főkategóriában nevezhetnek üzletek, illetve az azokat működtető láncok.

Újdonság idén, hogy külön főkategóriával várjuk a benzinkúti shopok nevezéseit!

 A beadott pályaműveket részben a kereskedelemben, illetve az FMCG-gyártói szektorban ismert és elismert szakemberekből és kreatív, illetve kommunikációs szakemberekből álló zsűri, részben pedig az Élelmiszer Online-on zajló közönségszavazás keretében, a tágabb értelemben vett FMCG szakma képviselői és a vásárlók értékelik és díjazzák. A versenyre pályázhat minden Magyarországon, a nevezési időszak alatt működő kisebb-nagyobb, elsődlegesen élelmiszert, illetve egyéb FMCG-terméket forgalmazó kiskereskedelmi egység üzemeltetője.

A nevezéseket folyamatosan várjuk!

Az online közönségszavazást a nevezési határidő lezárása után, az Élelmiszer online felületén rendezzük meg, ahol 2018. áprilisáig lehet értékelni a versenyre beérkezett boltokat.

A nevezés ingyenes, egyetlen feltétele az elektronikus nevezési űrlap kitöltése és a dokumentációk feltöltése.


A verseny menete:

  • meghosszabbított nevezési határidő: március 19.
  • online zsűrizés: március 23 április 3.
  • személyes zsűrizés: április 5.
  • díjátadó: április 26.



Fődíjak

Minden kategóriában egy arany díjat ítélünk oda, de a zsűri fenntartja a jogot, hogy egyes kategóriákban, ha úgy látja jónak, akár több díjat is odaítéljen, illetve arra is, hogy bizonyos díjakat ne osszon ki. 

A nyerteseket bemutatjuk az Élelmiszer szaklapban és az Élelmiszer Online-on. Az adott kategória nyertese használhatja „Az Év Boltja 2018” címet a kommunikációjában és üzleteiben „Az Év Boltja 2018” logót.

A verseny szakmai zsűrije fenntartja a jogot, hogy a beérkezett anyagok alapján, a pályamunkák ismeretében kiossza  "Az év kiskereskedelmi lánca" díjat.


KÜLÖNDÍJAK

1.) Közönségszavazás

A közönségszavazás során összesen egy díjat adunk az összes kategóriába érkezett nevezések közül annak, aki az interneten a legtöbb szavazatot kapta.


2.) Az Év Boltja 2018 NÉBIH különdíj

Az Év Boltja 2018 verseny szakmai partnereként a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal különdíjat ajánlott fel azoknak az üzleteknek, amelyek a helyi termékek népszerűsítését is fontosnak tartják.

Az alábbi értékelési szempontok megadását kérjük a különdíjra pályázó kereskedelmi egységektől:

- a teljes élelmiszer szortimentre vetítve hány százalék a hazai előállítású termékek aránya;
- az alábbiak közül mely termékkategóriákban és milyen arányban érhetőek el hazai előállítású termékek: 

  • kenyér és pékáruk,
  • tej és tejtermékek,
  • friss zöldség és gyümölcs,
  • zöldség és gyümölcs konzervek, 
  • hús és húskészítmények,
  • tojás,
  • étolaj és zsiradékok,
  • alkoholtartalmú és alkoholmentes italok,
  • édességek

- kérjük megadni, hogy a fentieken kívül van-e olyan élelmiszerkategória, amelyben nagyobb arányban vannak jelen a hazai előállítású termékek a külföldihez képest.

A különdíjra pályázók esetében a NÉBIH fenntartja a jogot, hogy a pályázatban foglalt információk hitelességéről – a különdíj nyertese/nyertesei esetében – meggyőződhessen.


3.) Az Év Boltja 2018 Élelmiszer szaklap friss áru különdíj

A tavalyi évhez hasonlóan az Élelmiszer szaklap idén is különdíjjal jutalmazza a nevező üzletek friss áru termékeinek (pékáru, húsáru, zöldség-gyümölcs, tejtermékek) választékát, kihelyezését, speciális megoldásait, különleges termékeik jelenlétét a teljes kínálatban.

Kritériumok a különdíjhoz:

  • Az üzlet teljes árukínálatából milyen arányt képviselnek összességében a friss áruk százalékos arányban?
  • A friss árukon belül milyen arányt képviselnek (%-ban) a pékáruk, húsáruk, zöldség-gyümölcs, tejtermékek?
  • A friss áruk minőségének, frissességének megőrzése érdekében milyen kihelyezést alkalmaznak az üzletben?
  • Vevői tájékoztatás eszközei: pl. a származási hely megjelölésén túl egyéb, a friss árukra vonatkozó információkat alkalmaznak-e?


4.) A Legszebb Csemegepult 2018 Pick Szeged Zrt. különdíj

A verseny névadó szponzora a Pick Szeged Zrt. az alábbi különdíjat biztosítja:
„A Legszebb Csemegepult 2018 „
Kérjük, a kisbolt, szupermarket, nagy szupermarket, hipermarket kategóriák pályázóit, hogy töltsenek fel csemegepultjukról fotót. 
A kategóriák győztes üzletei 1-1 feltöltött Pick Téliszalámi display-t nyernek.


5.) Hűtött tejtermék kínálat 2018 Sole-Mizo Zrt. különdíj

A verseny névadó szponzora a Sole-Mizo Zrt. az alábbi különdíjat biztosítja:
„Hűtött tejtermék kínálat különdíj"

Kérjük, a kisbolt, szupermarket, kategóriák pályázóit, hogy töltsenek fel tejtermékkel ellátott hűtőpultjukról fotót.
A kategóriák győztes üzletei 1-1 feltöltött (120 db-os) Mizo Coffee Selection kávés display-t nyernek.