Zsűrizés

A beérkezett pályázatokat szakmai zsűri értékeli két fordulóban:

1.) Egy zárt, online rendszerben, 1-10-es skálán pontozzák a versenyben lévő üzleteket. Ennek eredményeként kialakul a döntősök listája.
2.) Személyes megbeszélés során a zsűritagok újra átnézik és megbeszélik a döntős pályázatokat, felállítják a sorrendet, kiosztják a díjakat.


Az elbírálás főbb szempontjai:

  • Vevőbarátság (árukihelyezés, fogyasztói tájékoztatás, alkalmazkodás a vevők elvárásához, árukínálat, átlátható termékelhelyezés, világítás)
  • A vásárlói tér funkcionalitása, használhatósága
  • Fenntarthatóság, környezetbarát megoldások
  • Az üzlet esztétikai kialakítása
  • A külső, illetve belső dekorációk kreativitása
  • Az üzlet kialakítása és a márkájának, arculatának egysége, harmóniája
  • Egyéb kimagasló megoldások, szolgáltatások, egyedi ötletek (kereskedelmi lánc esetén a láncra jellemző megoldásokat is kérjük bemutatni, és a pályázó üzletben fellelhető egyedi jellemzőket is.)   
  • Innovatív technológiai megoldások, technológiai újdonságok, a felhasználás eredetisége, kreativitása


Zsűritagok

A zsűri elnöke: Tóth András

elnök

Magyar Franchise Szövetség

Vendéglátó ipari és kereskedelmi végzettségemnek megfelelő, nem egyszer igazi kihívást jelentő munkakörökben és munkahelyeken dolgoztam közel húsz évet.
Ez a húsz év rengeteg tudást és tapasztalatot adott, melyeket egy élelmiszeripari – jelesül sütőipari – vállalkozásnál kamatoztatok immár 20 éve társtulajdonosként és ügyvezetőként. Dinamikus fejlődés jellemezi ezt az időszakot és reményeink szerint jövőnket is – 5 üzemben közel 250 munkatársunk dolgozik velünk.
A cégvezetés átstrukturálása lehetőséget adott, hogy egyéb szakmai vagy civil szövetségek, szervezetek munkájában is részt vegyek. Több, mint 10 éve segítem a Magyar Franchise Szövetség Elnökségének munkáját , második éve a szövetség elnökeként.
Fontos számomra főleg gyermekeket segítő alapítványok támogatása, valamint fiataloknak ismeretterjesztő előadások tartása vállalkozásról, életvitelről.
Szívesen veszek részt már második alkalommal az Év Boltja pályázat elbírálásában, hiszen ez szakmai oldalról  és lelkes vásárlóként  is izgalmas feladat számomra!


Ács Dóra

főszerkesztő

Élelmiszer szaklap

A 90-es évek elején könyvszerkesztőként dolgozott, majd alapító szerkesztőként a Piactükör című, B2B fogyasztóvédelmi újságot szerkesztette. Ebben az időszakban rendszeresen írt az egykor volt, fogyasztóknak szóló TESZT magazinban is. Ezt követően négy évig dolgozott szerkesztőként az Élelmiszer szaklapnál. Onnan távozva rövid kitérő után a BOR és PIAC magazin szerkesztője, majd főszerkesztője lett. 2007-ben visszatért az Élelmiszer szaklaphoz, amelynek azóta is a főszerkesztője. 2013-ban, az új trafikrendszer bevezetésekor részt vett a Tobacco magazin kitalálásában, alapító főszerkesztőként ő jegyezte a dohányipari szaklap első lapszámait.  Az Év Boltja versenyt 2015-ben az ő irányításával indította el az Élelmiszer szerkesztősége. 


Bokor Rita

független tanácsadó

17 évig a dm-ben dolgoztam, 1 évig értékesítési területi vezetőként, majd beszerzőként, belső trénerként.
3 éve tanácsadóként dolgozom a kiskereskedelemben, kategória menedzsment, szervezet és hálózat fejlesztési területeken.


Dörnyei Otília

ügyfélkapcsolati igazgató

GfK Hungária

Közel 20 éve dolgozik a piackutatásban, 2000 óta a GfK-nál. Szakterülete eleinte a fogyasztói és vásárlási kutatások voltak, 2008 óta foglalkozik a kereskedelmi területtel is.
Rendszeres előadó konferenciákon és workshopokon, valamint felsőoktatási intézményekben, az Év Boltja zsűriének indulás óta tagja.


Dr. Esküdt Gábor

vezérigazgató

ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.

Több, mint húsz éves állam- és közigazgatási pályafutása a kilencvenes évek második felében kezdődik a Vám- és Pénzügyőrségnél. A hivatali ranglétrát végigjárva a VPOP, majd a NAV ezredese. Jövedéki Igazgatóként, majd Főosztályvezetőként több mint öt évig felel a jövedéki adóigazgatás irányításáért, e körben feladatai közé tartozik az államháztartás bevételi forrásaihoz jelentősen hozzájáruló hazai dohánypiac felügyelete is. 2016. januárjától a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszterhelyettesi tanácsadója, ahol folytatja a jövedéki szabályozás modernizációjának előkészítését. Számos szakmai publikációt jegyez, társ szerzője Prof. Dr. Lentner Csaba – Adózási pénzügytan és államháztartási gazdálkodás Közpénzügyek és államháztartástan II. című egyetemi szakkönyvnek. 2016. júliusától az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.


Gláser Tamás

ügyvezető elnök

Magyar Védjegy Egyesület

Életpályája útján fiatal kora óta fejlesztéssel, innovációval, iparjogvédelemmel és szerzői joggal és ahhoz kapcsolódó szomszédos jogterületek gyakorlati alkalmazásával, képviseletével foglalkozott.
Jelenleg 1991. óta a Magyar Védjegy Egyesület ügyvezető elnöke, 2000. évtől a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének EB alelnöke, 2008. óta a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület tagja, ezen belül a HENT Ipari és Kereskedelmi Szekció vezetője, 2014-től a Hungarikum Védjegybizottság tagja.
2010. óta a Brand Way & Compass Kft. vezető tanácsadója.
2017. óta a Health-ness Prevenció-promóciós, Rehabilitáció-segítő, Oktatási és Jótékonysági Alapítvány Tanácsadó Testületének vezetője.

1990. óta több állami kitüntetésben részesült szakmai munkájáért:
Magyar Gazdaságért Díj
Magyar Köztársaság Érdemkereszt
Jedlik Ányos Díj
Magyar Védjegykultúráért Díj


Gyalay-Korpos Gyula

elnök

Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége

Tervező építészként kezdte szakmai tevékenységét, majd 5 évet töltött a Budapesti Értéktőzsdén, ahol a technikai fejlesztésekben vett részt, majd a tőzsde üzemeltetéséért volt felelős.
20 éve kezdett el bevásárlóközpontok fejlesztésével foglalkozni, közel 6 évig volt a Plaza Centers Group fejlesztési igazgatója, egy rövidebb időszakot töltött a Hajógyári Sziget gigaprojekt előkészítésével, majd csatlakozott az ECE Projektmanagement Bp. Kft.-hez mint magyarországi ügyvezető. (Az ECE az egyik legnagyobb kereskedelmi ingatlanfejlesztő cég Európában.) E húsz év alatt 17 bevásárlóközpont létrehozásában vett részt illetve volt felelős a megépítéséért.
6 éve a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének az elnöke. A hazai kereskedelem fejlesztéséért végzett munkájáért 2011-ben Baross Gábor díjat kapott. Jelenleg is több kereskedelmi projektben vesz részt konzulensként.


Gyarmati Petra

főszerkesztő

Tobacco Magazin

A Tobacco Magazin főszerkesztője, újságíró. A Pannon Egyetemen végzett idegenforgalmi és szálloda szakon. A kommunikáció fiatal kora óta foglalkoztatja, középiskolai évei alatt a zalaegerszegi televízió ifjúsági műsorának riportere, bemondója, egyetemi évei alatt társaival független egyetemi újságot indít és működtet. A végzettségének és érdeklődési körének logikus metszete a turisztikai újságírás. 10 évig dolgozott a PPH Média turisztikai szaklapjánál, a Turizmus Trendnél újságíróként, online szerkesztőként. Jelen volt a Tobacco magazin 2013-as születésénél, az első lapszámtól kezdve szerzője, 2014 eleje óta pedig főszerkesztője a magazinnak. Elmúlt éveit azzal töltötte, hogy minél alaposabban megismerje a dohányágazat működési mechanizmusait és a kiskereskedelem e speciális vállfaját.


Murányi László

kereskedelmi szakértő

Végzettségét tekintve közgazdász, szakmai pályája a Coop csoporthoz kötődik. A Mezőkövesd és vidéke ÁFÉSZ-nál kezdte pályafutását, ahol több beosztásban dolgozott. A szövetkezet általános elnökhelyettese volt, amikor Budapestre került az ÁFEOSZ kereskedelmi alelnökeként 1995-ben. 1998-ban a Co-op Hungary Zrt. létrehozásakor általános vezérigazgató-helyettesként dolgozott, majd a részvénytársaság vezérigazgatója lett. Ebben a minőségében a Coop franchise rendszerének kiépítése illetve működtetése volt a feladata. Alapító tagja a Lánchíd-klubnak, amelynek jelenleg elnökhelyettese.


Szabó Károly

ügyvezető igazgató

Kaméleon Reklám

A grafikával és a nyomdaiparral már egészen fiatalon megismerkedett, a reklám világába azonban csak saját ügynökségén, a Kaméleon Reklámon keresztül kóstolt bele. A 90-es évek elején alapított grafikai stúdió mára teljes körű marketingügynökséggé nőtte ki magát, ahol 23 ember dolgozik.
Az ügyvezetés, az üzletépítés és a partnerekkel való kapcsolattartás mellett a kreatív kontrollra is kiemelt figyelmet fordít a cégénél, amelynek ügyfélköre a hazai kis- és középvállalkozásoktól kezdve egészen a nemzetközi multinacionális vállalatokig terjed. Azt, hogy a Kaméleon Reklám jó úton jár, a folyamatos bővülés és fejlődés mellett az olyan szakmai elismerések is jelzik, mint az elmúlt években az Aranypengén, Lollipopon, PAKK-on és SMBP-n nyert díjak.
„Carlo” neve sokaknak az Élelmiszer szaklap hasábjairól is ismerős lehet, hiszen 10 éve publikál, de szakmai konferenciákon, illetve a Corvinus Egyetem állandó előadójaként sem rejti véka alá a véleményét, ha trendekről, designokról vagy kampányokról van szó. Tapasztalatait egy saját márka, a Dr. Sprout építésénél is igyekszik kamatoztatni: a kiváló minőségű funkcionális élelmiszercsalád bevezetése jelenleg is folyamatosan zajlik Európában, de tervei szerint a Világ számos más országában is terjeszkedni fog.